İlk çıktığında büyük ilgi gören "Raspberry Pi" yani dünyanın en küçük ve en ucuz bilgisayarı yakında Türkiye de olacak. İlk zamanlardan bu yana teknolojide amaç hep daha detaylı ve daha küçük ürünler üretmek oldu. Bu bilgisayarda bunun bir parçası aslında.
Normalde eğitim alanında ve çocukların bilgisayar öğrenmeleri için kullanılacak olan bu bilgisayar bence daha başka bir çok kişinin ilgisini çekecek :) Ben bile alsam mı diye düşünmedim değil :) Lafı fazla uzatmadan şimdi bu küçük mü küçük bilgisayarımızın özelliklerine bakalım mı?


İki model versiyona sahip mini bilgisayar, birinci modelinde 700MHz saat hızında çalışan Broadcom işlemci, 512MB RAM, iki USB girişi, Ethernet, HDMI çıkışı, SD kart ile Linux tabanlı işletim sistemleri yükleyebilme şeklinde özellikleri bulunuyor. Diğer model ise birinciden farklı olarak tek USB girişi ve 256MB RAM bulunduruyor ve Ethernet bağlantısı mevcut değil.
Bana göre bu verilen özellikler çok alt düzeyde değil. Özellikle 512 Mb Ram belleğe sahip olan mini bilgisayar gayet iş görebilecek düzeyde. Türkiye ye gelmesini bekliyoruz. :)


Sonraki
Sonraki Kayıt
Önceki
Sonraki yazılar i�in t�klan�r.

0 yorum :

Yorum Gönder

 
2013 - 2014. Yazıların Tüm Hakları Saklıdır. Düzenleyen : Anıl ALTUN