Hep düşünmüşümdür. Android mi İOS mu diye. Biraz bilgi kazandıktan sonra bu düşündüğümü sizlerle paylaşmak istedim. Yazıma giriş yapmadan önce Android bir telefon kullandığımı belirteyim ama yanlı davranamam :)
Benim için akıllı telefonlarda önemli olan iki etken var aslında. Marketlerinde bulunan uygulamalar ve performans. Bu sadece benim için değil bir çok kullanıcı için böyledir.


Android marketinde yaklaşık 400.000 uygulaması ile kullanıcılara hizmet veriyor fakat Türkiye satın alma özelliği olmadığı için biraz sıkıntılı.
İos ise yaklaşık 500.000 uygulaması ile ve Türkiye ye özel üyelik ve satın alma hizmeti ile bu konuda Androidi eziyor ve geçiyor. Aslında uygulama indirme anlamında da yakın zamanda İos havasını yaptı. 50 milyarıncı indirmeye ödül vererek App Store reklamını iyi yaptı. Pazarlama mantığı hoş. :)
Performans anlamında bakıldığında ise yine İos geliyor gözümüzün önüne. Ağır uygulamalara rağmen işletim sistemi asla kasılmıyor. Ama Androidde öyle değil.


Android in en sevilen tarafı esnek olması ve bir çok geliştirmeye izin vermesi. İos kapalı bir kutu gibi. Düşünün ki müzik yada dosya aktarımı için İtunes kullanıyorsunuz. Sebebi ise güvenlik. Androidin güvenlik konusunda zaafları olduğu aşikar. ( Android kullanmama rağmen yanlı tarafım olmadı :D )
Her iki işletim sistemi de Linux tabanlı. Güncelleştirme konusunda ben Androidden biraz şikayetçiyim. Türkiye geri planda bıraılıyor sürekli. Bu kötü bir durum. Ama İos öyle değil. 3 ayda bir güncelleme paketi sunuyor.
Kullanım kolaylığı en iyi olan telefon İos deniliyor ama nedense ben ısınamadım. Fazla karışık geldi. Belkide kapalı kutu olmasından dolayıdır. Bu kadar açıklamadan sonra sizlere tek bir tavsiyem olabilir.
Performans ve güvenlik istiyorsanız İos tercihiniz olmalı. 
Geliştirebilir bir akıllı telefon ve profesyonel kullanım istiyorsanız Android seçiminiz olsun.
Sağlıcakla kalın. :)

1 yorum :

 
2013 - 2014. Yazıların Tüm Hakları Saklıdır. Düzenleyen : Anıl ALTUN