Yaklaşık 1 haftadır yaşadığım bir sorunu anlatmak istedim sizlere. Samsung Galaxy S3 ü alalı yaklaşık 3 ay oldu. Daha önce hiç şarj sorunu vermemişti. Yaptığım ölçümler de S3 tam şarjını 100 dakika gibi bir sürede tamamlıyordu. Fakat en son doldurduğum şarj tam tamına 9.30 saat sürdü ve hala yüzde 92 iken telefonu şarjdan çekmek zorunda kaldım.




Bu durum beni gerçekten rahatsız etti. Daha sorunda biraz araştırma yaptım ve çeşitli yöntemler gördüm. Telefonu açıp kapatma ya da kabloyu değiştirme gibi. Ama korkarak da olsa denediğim en son yöntem gerçekten işe yaradı. Şu an da bile telefon çok hızlı bir şekilde şarj oluyor ve eskiye döndü. Böylece bunu da sizlerle paylaşmak istedim hemen. :)


Yöntem çok basit aslında. Tuş ekranını açıp *#0228# i tuşlayarak karşınıza gelen ekranda Quick Start butonuna tıklamak. Bunu yaptıktan sonra ekran kapanacak. Ekran kapandıktan sonra telefonun tuş kilidini açarak şarj yüzdesinin gözle görülür düzeyde birden bir düşüş yaşadığını görebbilirsiniz.


Bu işlemden sonra telefonu tekrar şarj edebilir ve gözleminizi yapabilirsiniz.


Önerilerim =


1) Bu işlemi her sıklıkta yapmayın. Birden şarj düşüşü yaşandığı için bataryanızın ömründe sorun olabilir.


2) Bu işlemi diğer telefon modellerinde kullanmayın.


Ortaya çıkan arıza durumlarında www.anilinkaleminden.com sorumlu değildir.

43 yorum :

  1. benim sarjım düşmedi %30 dan %36 ya fırladı . şimdi düzeldi mi yani eskisi gibi şarj hızlı şekilde dolacak mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benımde fırladı %40 tan 68 cıktı :d

      Sil
    2. Çoğu kez sorun bu yöntemle çözülemiyor. Eğer sorun çözülmezse tek yol şarj aletini değiştirmekten geçiyor. :)

      Sil
  2. Bu durumda pek sanmıyorum. Sorun şarj cihazınızda olmalı. Başka bir şarj cihazı ile denersen kesin sonuca ulaşabilirsin. :)

    YanıtlaSil
  3. Malesef bu cozum.ise yaramadi %30 da iken denedim saez azaldi %7 oldu 35 dk sarjda kalmasina ragmen %15 oldu ve ardindan dusmeye basladi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha önceki yorumlarda da çözümün her zaman işe yaramadığını belirttim. Arkadaşlar bu çözüm işe yaramadığı takdirde yeni bir şarj aleti almaktan başka çareniz kalmıyor maalesef.

      Sil
    2. S3 kullanıyorum Quick Start yaptım telefonum sarjı yükselti fakat suan çok yavaş şarj ediyor (bayarya orjinal şarj aleti orjinal soket yeni değişti yardımcı olursanız sevinirim

      Sil
  4. bu işlemi yapttım fakat benim ki düşmek yerine yükseldi?? %76 iken %81 oldu

    YanıtlaSil
  5. arkadaşlar 2 ay önce bende bu sorunu yaşadım, googleden biraz araştırma yaptıktan sonra yukarıdaki çözümü denedim ve şarj bazen arttı bazen azaldı ama kalıcı olarak herhangi bir işe yaramadı. Daha sonra orijinal bir şarj aleti aldım ve problemin çözüldü. Şu an ilk aldığımdaki gibi şarj oluyor, yaklaşık 1,5 aydır sorunsuz şarj oluyor. Sorun telefonda değil şarj aletinde, eğer bir yakınınızda şarj aleti varsa yenisini almadan önce bir deneyin. Eğer buda işe yaramazsa fazla kurcalamadan servise göndermenizi tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  6. Ayni sorun bendede var bu*#228# tusladim ama ne bir artış nede bir iniş oldu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu noktada size önerim şarj aletini değiştirmeniz. Ama Samsung yetkili bayisinden şarj aletini temin ederseniz daha sağlıklı olacaktır. :)

      Sil
  7. Benim telefon çöktü galiba çünkü şarj fulken 2 saate bitiyor. Bu sorun güncellemeden kaynaklanıyor ve çözümü daha türkiyede yokmuş başka sitelerde öyle yazıyor daha önce hiç böyle olmadı bu konu hakkında bilgisi olan var mı ?

    YanıtlaSil
  8. Başarılı!

    Gece 12'den sabah 10'a kadar tamamen boş bataryam %45 şarj olmuştu. Sabah kalkıp internette gezinirken buraya denk geldim.
    Denedim.
    Batarya yüzdesi 50'den 20'ye düştü.
    Aynı şarj aleti ve kablosu ile 30 dakika bile olmadan şu anda %40 ..
    Teşekkür ederim.
    Emeğine sağlık..

    YanıtlaSil
  9. Ben yaptım olumlu oldu şimdi istedigim zaman yapabilirmiyim sizin dediginiz yöntemi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu her seferinde yapmanızı önermem. Batarya için pek yararlı olmayabilir. Zaten o işlemi yaptıktan sonra aynı sorun devam ediyorsa sizin asıl sorununuz şarj cihazınızda olabilir..

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  10. dün arkadaşlarımla karda kaymaya gittik telefonumu da yanıma aldım ve bazen ısısı 4 - 6 derece oldu sonra eve gelince yükseldi ama telefon kendi kendine sürüş moduna girdi cıktı tuhaf tuhaf sesler çıkardı. arkadaşımla konuşurken kendi kendine hoparlörü açtı kapadı sarjım cok azdı şarja taktığımda dolmuyordu sürekli bi sarjda bi sarj olmuyo diyodu hiç ilerleme olmadan bende telefonu kapadım bataryayı çıkardım ama arka kapakta az ıslaklık vardı kuruladım her yerini sonra sarjı bitirdim tel kapalıyken sarja taktım 12 saat sonra sarj hala 0.dı ve sarj ışığı bile yanmıyodu :( acaba içine su mu kaçmıştır acil yardımcı olursanız cok sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benimde başıma gelmişti galaxy ace kullanırken fakat bataryayı değiştirince düzelmişti. tavsiyem eğer hala değiştirmediysen tabi baska bir bataryayla deneyip çalışır durumda ise batarya alman.

      Sil
  11. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  12. Benim tel . Gayet sorunsuzdu dünden itibaren prizden sarj olmamaya basladi 2 farkli sarj aleti denedim ve her odadaki fisi denedim olmuyo sadece pcden sarj oluyo oda baya uzun sürüyo biri nedenini soyleyebilirmi

    YanıtlaSil
  13. benim s3 telefonumu, 3 adet farklı şarz aleti ile şarz etmeye calıştım olmadı , bilgisayardan denedim olmadı , yedek batarya aldım ttheck marka yine olmadı olmuyor olmıcak sanrırım...

    YanıtlaSil
  14. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  15. Eskiye dönme ihtimali de var. Şansına kalmış artık :) Bu çözüm daha öncede söyediğim gibi her telefonda işe yaramayabilir..

    YanıtlaSil
  16. arkadaşlar aynı sorunu bende yaşadım telefonu aldığımın birinci ayında orjinal şarj aleti şarj etmemeye başladı. 5-6 tane şarj aleti değiştirdim yok saatlerce takılı kalıyor %10-20 ancak artıyordu en son batarya değiştirdim yine fayda etmedi aynı derecede uzun sürede şarj oluyordu. ddaha fazla kurcalamadan garantiye gönderdim telefonum geldi ve eskisi gibi çok uzun sürede değil ama yinede kesnlkle ilk zamanlardaki gibi 1-2 saatte full dolmuyor yine anormal derecede şarj oluyor artk telefon değişiini talep edcem uğraşmaktan sıkıldm

    YanıtlaSil
  17. Telefonun şarjı bir gün zor gidiyordu bu siteyi gördüm denedim ana hüsran oldu. Telefon 2.5 saatte sarj oluyordu. Söylenilen numarayı tuşladım sarj 22 den 4e düştü yine tuşladım 4ten 3e düştü. Gece sarj ettim 100 olarak bıraktım sabah kalktım hic bir uygulama ve internet açık olmamasına rağmen sarj 70 düşmüş. Bunu iptal etme şansım yok mu ve orada yazan quick start ne işe yarıyor acil yardım

    YanıtlaSil
  18. Telefonum s3 ve az once sarjim bitti telefon kapandi ve 2 dkk sarja taktim telefonu actim sarjim 44 tu simdi ise normalden hizli sarjim dusuyo sebep ne olabilir yardimci olurmusunuz

    YanıtlaSil
  19. Sarj etmeme sorunu benim 6 ay önce aldığım telefonumda da başladı şarj aleti ile evdeki diğer telefon normal şekilde şarj ediyor yani şarj aletinde problem yok.artık prize bağlı yaşamaya başladım.gece yatarken teli şarja koyuyorum sabah bakıyorum %30 larda ve 1-2 saatte oda bitiyor.Garantiye göndereceğim oda uzun sürer geri gelmesi heralde. okadar para veriyosun bide sıkıntı çekiyorsun.bu yazdığınız yıldızlı numara telefona zarar vermiyor değilmi teknik olarak nasıl bi işlem yapıyorda şarj etmeye başlıyor anlamadım. Yapan arkadaşlar tavsiye ediyormusunuz

    YanıtlaSil
  20. Benim s3 ü haziranın ortasinda aldm son 6-7 dir aksam sarja takiom sabah kalktigimda %70-80 dolmus oluodu en son aksam 6:30 da sarja taktm 01:10 gibi doldu. Baska bi samsung sarjı ile sarj ettim 3 saat gibi bi zaman da doldu ne yapmamı onerirsiniz yardimci olursaniz cok sevinirim.

    YanıtlaSil
  21. merhaba benim s3sarj cihaziyla dolmuyo gormuyor ama pc den baglaninca sarji doluyor ne yapmam gerekir

    YanıtlaSil
  22. Şarj Sorunu aldığımdan Beridir devam ediyor Sorun şarj Aletinde arkadaşlar Size tavsiyem yeni bir batarya ile şarj aleti alın

    YanıtlaSil
  23. öncelikle telefona restart atın,sonra telefonu kapatıp bataryayı çıkarın(çıkartılabilir bataryalı telefonlar için.)5-10 dk bekleyin telefon ayrı batarya ayrı sonra takıp kullanın bende düzeldi.

    YanıtlaSil
  24. telefonumun şarjı durup dururken bitiyor ayrıca bugün prizden çıkarmadan oynayınca kapanıyor ayrıca bataryasını tutrark şarj ettim bugün inşallah düzelir
    zaten telefonumun ekranı da kırık.

    YanıtlaSil
  25. eyw çok saol 51 den 19 a dustu ve sarj olmaya başladı çok korktum başta giriş bozuldu sandım usb taktım çalışıyor şükür dedim eyw çok soal

    YanıtlaSil
  26. Sarjim powerda takiliyken 49 dan 69 cikti

    YanıtlaSil
  27. bende S3 Mini varyeni batarya aldım Şarj yüzde 95'i görünce kapanıyor

    YanıtlaSil
  28. Bence bütün sorun bataryada

    YanıtlaSil
  29. Ben denedim düşüş oldu 45 den yüzde 7e
    düştü normalmı

    YanıtlaSil
  30. Ben denedim düşüş oldu 45 den yüzde 7e
    düştü normalmı

    YanıtlaSil
  31. Ben denedim düşüş oldu 45 den yüzde 7e
    düştü normalmı

    YanıtlaSil
  32. Ben denedim düşüş oldu 45 den yüzde 7e
    düştü normalmı

    YanıtlaSil

 
2013 - 2014. Yazıların Tüm Hakları Saklıdır. Düzenleyen : Anıl ALTUN