Böyle bir sorunun cevabı elbette çok farklı olacak. Hatta bu ayrımı yapmak benim için bile çok zor olacak. Yazıyı yazmaya başladım ama aklımda tam net düşünceler yoktu. Bakalım ortaya beyin fırtınası ile neler çıkacak. Ama burada önemli olan iki platformu da kullanmış olmam. :)
İlk olarak Wordpress'ten başlayalım..


Blog hayatıma ilk olarak Wordpress ile başlamıştım. Aslında bir sebebi yoktu. Hatta platformu daha önce görmemiştim bile. Benim ki sadece bir istek ve heyecandı. Alan adımı aldıktan sonra Wordpress için gerekli olan her şeyi indirdim. Kuruluma geçtim. Ama gelin görün ki acemilik başa vurdu. :) Wordpress'i çözmem tam 1 haftamı aldı. Bu sürede Wordpress'i tamamen öğrendim ama.

blogger

Wordpress'in en güzel yanlarından biri her şeyi yapabiliyor olmanız. Çok kullanışlı ekranı ile sanki sınırsız bir yönetim imkanı tanıyor. Temalar oldukça fazla ve gelişmiş. Ayrıca tema üzerinde eğer kod bilginiz yeterliyse istediğiniz değişimi de yapabiliyorsunuz. Gelelim eklentilere. Eklentiler konusunda bana göre Wordpress üstüne bir platform yok. Böylesine gelişmiş bir eklenti arşivini bulmak çok zor olsa gerek. Böyle bir durumda tema ve özgürlük anlamında Wordpress diğer platformların önüne geçiyor.
Sıra Blogger'da..
Bir düşünelim. Blogger hangi firmaya bağlı? Tabi kide Google. Peki arama yapılan ve sitelerin ilk indexlenmesini istediği arama motoru hangisi? Cevap yine aynı. Google. :) Şimdi böyle bir durumda eğer siteniz Blogger alt yapısını kullanıyorsa bunun size en büyük etkisi aramalarda üst sıralarda olmanızdır.

blogger 2

Tema olarak bakıldığında Blogger temalarını yeterli bulmuyorum. Çok az tema olması ve klasik temalar kullancıyı kısıtlıyor. ama gelin görün ki parasal anlamda yine Blogger önde. Sebebi ise Google Adsense. Adsense hesabı olan ve Blogger altyapısını kullanan bir blog yazarı buradan daha hızlı para kazanacaktır.
Wordpress mi Blogger mı? sorusunun cevabını birkaç maddede karşılaştırmak istiyorum. Böylece kafalarda oluşan bazı soru işaretleri cevaplanmış olur.
1) Wordpress özgürlükçüdür fakat Wordpress kullanmanız için bir Host firması ile anlaşmanız gerekiyor.
2) Blogger kısıtlıdır fakat Host anlamında Google size bir güzellik yapıyor ve ücret ödetmiyor.
3) Wordpress tema arşivi çok gelişmiştir.
4) Blogger tema arşivi çok kısıtlıdır.
5) Wordpress indexlemeleri daha yavaştır.
6) Blogger indexlemeleri daha hızlıdır.

0 yorum :

Yorum Gönder

 
2013 - 2014. Yazıların Tüm Hakları Saklıdır. Düzenleyen : Anıl ALTUN